• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120295
+
-

کیوسک/ روزنامه گاردین [انگلیس]/ آثار روانی کرونا تا سال‌ها می‌ماند


روزنامه گاردین در گزارشی با ارائه نتایج یک تحقیق دانشگاهی در انگلیس نوشته است که اثرات بحران کرونا تا سال‌ها بعد از درمان آن باقی خواهد ماند. به نوشته گاردین، بار روانی این بحران، سخت‌ترین اتفاق برای مردم جهان بعد از جنگ جهانی دوم است. بر این اساس، ترکیب اثرات بیماری، تبعات اجتماعی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن اثرات مخربی بر سلامت روان مردم جهان می‌گذارد که تا سال‌ها ادامه خواهد داشت.

روزنامه واشنگتن‌پست [آمریکا]
فرار دولت آمریکا از تعطیلی


دونالد ترامپ بالاخره پس از کشمکش فراوان با دمکرات‌ها، مصوبه ۲.۳تریلیون دلاری کنگره را که شامل بودجه دولت فدرال و کمک مالی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بحران کرونا می‌شود، امضا کرد. خودداری ترامپ از امضای این مصوبه به تعطیلی بخشی از دولت فدرال و قطع حقوق بیکاری میلیون‌ها نفر از شهروندان آمریکا منجر می‌شد. ترامپ مخالف رقم پیشنهادی بود و معتقد بود کنگره باید بودجه بیشتری برای کمک به کسب‌وکارها اختصاص دهد.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
غزه؛ حملات هوایی علیه اهداف غیرنظامی


روزنامه العربی‌الجدید در گزارش خود، موضوع حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را مورد بررسی قرار داده است. براساس گزارش این روزنامه، هدف این حملات، کارخانه‌ها، مراکز تولیدی و زیرساخت‌های خدماتی و اقتصادی بوده که هیچ ارتباطی با نیروی نظامی گروه حماس نداشته‌اند. به نوشته العربی‌الجدید، اسرائیل به‌دنبال از بین بردن تمام فرصت‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشتی در نوار غزه است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید